Zrób własny żel do dezynfekcji przeciwko KORONAWIRUSOWI | ODKAŻANIE DIY


Koronawirus całkiem zawładnął nie tyle organizmami i zdrowiem fizycznym naszych obywateli, ale nad psychiką z pewnością udało mu się przejąć kontrolę! Ludzie w popłochu wykupują ze sklepów produkty spożywcze, wczoraj nie miałam gdzie kupić mięsa, bo półki zostały wyzerowane przez tych panikarzy.

Niestety bardzo trudno dostać także preparaty do dezynfekcji rąk, a zarówno dłonie, jak i nasze telefony, czy klamki potrzebują odkażania! Panika związana z koronawirusem jest przeogromna i niestety wielu nie zachowuje zdrowego rozsądku. Zdaje się, że ludzie nie myślą o następstwach tego, że sami kupią stosik mydeł i żeli do dezynfekcji, których nie zdołają zużyć przez najbliższe pół roku i tym samym dla innych nie zostaje nic. Przeciwdziałając zakażeniom, musimy mieć na uwadze, że sąsiad też powinien mieć dostęp do środków czystości, bo inaczej może zachorować i w konsekwencji zarazić nas samych. 



Ale misiu kolorowy, wiesz, że nie musisz się martwić pustymi półkami z preparatami do dezynfekcji? Prostym sposobem możesz samodzielnie zrobić taki preparat w domu, a ja postanowiłam napisać Ci instrukcję, jak to zrobić. Koronawirus ginie w stężeniu alkoholu od 62% do 71%. Zrobimy zatem preparat o stężeniu około 68% alkoholu i nie kombinujcie z większymi stężeniami, bo wtedy za szybko odparuje wam to z rąk, czy z przedmiotów, które będziecie chcieli odkazić. 




Potrzebujesz:
  • spirytus rektyfikowany, czyli zwykły spiryt spożywczy,
  • żel aloesowy lub wodę.


Przygotuj sobie łyżkę stołową, małą łyżeczkę, szklankę i buteleczkę, do której wlejesz powstały produkt dezynfekcyjny. Wszystkie te rzeczy wyparz w świeżo zagotowanej wodzie i wtedy możesz przystąpić do działania. 


Łyżka stołowa ma pojemność 15 ml, a mała łyżeczka mieści 5 ml. Nie mając pipety laboratoryjnej, dobrze znać inne możliwości na odmierzenie docelowych objętości składników naszego preparatu dezynfekcyjnego, a sztućce zdają się być czymś, co ma każdy z nas w domu.


Ja znalazłam małą szklaną buteleczkę po serum do twarzy, więc adekwatnie do jej pojemności przygotowałam 70 ml preparatu dezynfekcyjnego, zaś wy możecie zrobić obliczenia na większą ilość. Mogę wam w tym pomóc misie kolorowe, piszcie w razie potrzeby. 



Na 70 ml potrzebowałam:
  • 50 ml spirytusu, czyli 3 łyżki stołowe oraz 1 małą łyżeczkę,
  • 20 ml żelu aloesowego, czyli 1 łyżkę stołową oraz 1 małą łyżeczkę. 


To wszystko wlewam do szklanki i mieszam do uzyskania jednolitej konsystencji. Tak jak pisałam, żel aloesowy można zastąpić wodą, jednak wtedy preparat będzie bardziej wysuszający - nie będzie posiadał składnika nawilżającego. Po wymieszaniu składników, przelałam wszystko do pustej i wyparzonej buteleczki po serum. 




_______________
Moi kochani, gdy opublikowałam ten przepis, apelowaliście do mnie w wiadomościach prywatnych na Instagramie, że na sklepowych półkach brakuje żeli aloesowych. 

Zdaję sobie sprawę, że w obliczu paniki ludzie wykupują ze sklepów wszystko, co tylko może im się w jakiś sposób przydać, ale mam dla was propozycję zajrzenia na stronę FOREVER 4 YOU. Znajdziecie tam fenomenalne żele aloesowe marki Forever Living, których na całe szczęście nie brakuje!

Psst... nie tylko żele mają w swoim asortymencie. Znajdziecie też wiele innych aloesowych produktów, które tworzy lider w tej branży! Forever Living już od przeszło czterdziestu lat zajmuje się wytwarzaniem produktów z aloesu, rosnącego wyłącznie na naturalnych plantacjach. Oferta marki jest o tyle szeroka, że zawiera także napoje aloesowe, bogate w składniki odżywcze suplementy diety, olejki eteryczne oraz produkty pszczele. 

Dowiedziałam się, że farmerzy tej marki zbierają  aloes  ręcznie i obrabiają z najwyższą starannością.  Delikatnie oddziela się miąższ i stabilizuje się go podczas opatentowanego procesu, by móc jak najwięcej skorzystać na jego dobroczynnych właściwościach. Co również jest niebywale istotne - liście aloesu przetwarzane są w ciągu zaledwie kilku godzin od zbiorów. Zatem w produktach mamy świeżutki miąższ pochodzący z aloe vera.