Potrzebujesz inspiracji na urządzenie wnętrza? | NIEBANALNE INSPIRACJE

Myśleliście kiedyś nad ozdobieniem swojego wnętrza w taki sposób, by samo przebywanie w tych czterech ścianach was inspirowało i kierowało do waszych szarych komórek impulsy pobudzające kreatywność? 

Jestem osobą pracującą zdalnie, ma to oczywiście swoje plusy i minusy. Te gorsze chwile to choćby rozpraszanie mojej uwagi i zadawanie przez narzeczonego pytań, gdzie w szafce stoi koncentrat pomidorowy i czy wiem, gdzie jest coś, co i tak zawsze leży w tym samym miejscu…

Do tego oczywiście muszę mieć na uwadze, że według niektórych freelancer to bezrobotny, który cały dzień się obija. Całe szczęście, że nie zważam na takie zaczepki i nie daje sobie zepsuć satysfakcji z tego, że robię to, co lubię i do tego mogę pracować z każdego zakątka świata, byle mieć dostęp do internetu. Nie da się ukryć, że pozytywne strony znacznie przeważają w całej tej sytuacji. Wstaję kiedy chcę, sama rozdysponowuję swoim czasem pracy. Jeśli mam ochotę - mogę wyjść do kawiarni i tam przy aromatycznej kawie oddać się pracy albo nawet spędzić cały dzień w domu. To wydaje się bardzo korzystne, zwłaszcza teraz, gdy koronawirus zaczyna przejmować kontrolę nad naszym krajem. 


Ludziom podobnym sobie, mogę śmiało powiedzieć, że wnętrze, w którym przebywamy, może znacząco wpływać na jakość i wydajność naszej pracy. Szczególnie wtedy, gdy co pół godziny twórczej pracy wymagającej skupienia, ktoś pyta się gdzie jest to, co przed chwilą sam miał w ręku. Znacie to? 

W pokoju, w którym najczęściej rozkładam się z moim laptopem, zrobiłam sobie klimat afrykański. Na ścianie wisi duży, czteroczęściowy obraz przedstawiający zachód słońca z krajobrazem Afryki. Czarnoskóra kobieta, ubrana jest jedynie w przepaskę na biodra i bransoletki. Dredy ma przewiązane chustą. Niesie w wielkim koszu owoce, oczywiście w charakterystyczny dla tego regionu sposób - ma ten kosz umieszczony gdziee? Pewnie, że na głowie. Jak one to robią…

Mam też na ścianie afrykańskie maski, kilka palm rosnących w adekwatnych do wystroju doniczkach i parę innych tematycznych bibelotów. Niektóre z nich zrobiłam sama, żeby było bardziej budżetowo. 

To był mój sposób na zagospodarowanie przestrzeni, by pracowało mi się efektywniej, a i odpoczywa się przyjemnie w takim otoczeniu. 


Jednak mam chęć wprowadzić małe modyfikacje. Może nawet nie chodzi o całkowitą zmianę stylu wnętrza, lecz zmieszanie schematów. Moje afrykańskie ozdoby i coś nowoczesnego. Coś, co pobudzałoby kreatywność i twórcze myślenie ze zdwojoną siłą. 

Obecnie największe wrażenie wywarł na mnie efekt, jaki dają płyty z betonu architektonicznego. Jeśli sama nazwa was nie zachęca, to już wyjaśniam co to właściwie jest. Są to panele 3D, które na ścianach tworzą przestrzenne wzory. Nie da się ukryć, że  beton architektoniczny to coś, co odmieni charakter każdej aranżacji.

Moją uwagę przykuł wzór powstały na bazie czegoś, co i wam powinno przypaść do gustu. Szlify kryształu! Ten wzór daje efekt przestrzennych płaszczyzn, które załamane są pod różnymi kątami. Można pokryć całą powierzchnię ściany i taka właśnie forma sprawdziłaby się u mnie. Jednak pojedynczy panel może też posłużyć wam za coś w rodzaju płaskorzeźby. Genialne, prawda?

www.vhct.pl



___________________
Był to moim zdaniem najbardziej efektowny wzór, jednak nie jest jedyny, jaki mi się spodobał. Interesująca wydaje się być także faktura przypominająca labirynt! Jest to plątanina nieregularnych poziomych i skośnych linii. Ta kompozycja będzie idealna do industrialnych przestrzeni.

www.vhct.pl



___________________
Inspiracją do kolejnej propozycji jest klasyczna mozaika. Powtarzalne motywy, skomponowane z symetrycznych pionowych i skośnych linii są idealnym uzupełnieniem dla minimalistycznego wystroju.

www.vhct.pl



___________________
Te panele przypominają klasyczną formę frontu meblowego. Estetyczna prostota kształtu.

www.vhct.pl



___________________
A co powiecie na symetrycznie usytuowane kostki, których powierzchnie mają różny kąt pochylenia?

www.vhct.pl



___________________
…albo te podłużne pasy przedzielone głębokimi szczelinami imitującymi kod kreskowy?

www.vhct.pl



___________________
Panele, które są zbiorem figur geometrycznych też przykuły moją uwagę i ten motyw, podobnie zresztą jak każdy inny wymieniony powyżej, będzie świetnie wyglądać nawet wtedy, gdy zdecydujemy się na jedną sztukę robiąc z niej płaskorzeźbę.

www.vhct.pl


Wszystkie te propozycje pochodzą z VHCT - very high concrete technology i to nie jest ich cały asortyment. Można znaleźć o wiele więcej niebanalnych wzorów, a markę wyróżnia to, że oferuje naturalny materiał wykończeniowy wysokiej jakości. Znajdziemy u nich naprawdę wiele różnych inspiracji na piękne wnętrza. Czy wam również przypadł do gustu taki akcent dekoracyjny?