niedziela, 11 października 2015

Żałujesz czegoś, czegokolwiek?


Pojawiła się nowa kategoria na blogu, zapraszam do przeczytania pierwszego wpisu dotyczącego książkowych mądrości.






"Nigdy tak naprawdę nie przestaniesz pamiętać o czymś, co zrobiłeś, choć, jak dobrze wiesz, nie powinieneś. Takie rzeczy pałętają się w Twojej świadomości, snują się po jej obrzeżach niby złodziej przeprowadzający rekonesans przed skokiem."

-Cecelia Ahern





Co może snuć się po obrzeżach świadomości? Przykładów może być mnóstwo. Żałujemy tego co zrobiliśmy źle, a można było postąpić na tyle innych, lepszych sposobów. Skupiamy na tym uwagę i nie przykładamy się w stu procentach do tego co dzieje się teraz. Głowa pełna jest negatywnych myśli dotyczących przeszłości. Pora na postawienie przed sobą paru celów. Po co? Po to, aby nie zaprzątać sobie głowy tym co było nie takie jak trzeba, lecz starać się dla spraw bieżących. Tamto i tak nie jest do poprawki, czas nie przesuwa się wstecz, czyż nie? Często jesteśmy mądrzy po fakcie, układamy sobie w głowie różne scenariusze jak można było postąpić, plujemy sobie w brodę, że nie wybraliśmy najlepszego rozwiązania. Nie bierzemy pod uwagę faktu, że dopiero teraz wiemy jakie rozwiązanie było najlepsze, życie niestety zobowiązuje nas do podążania w ciemno i dlatego tak często zdarzają nam się niewłaściwe wybory. Przecież znając konsekwencje każdego swojego wyboru żylibyśmy jak najlepiej, bezbłędnie. No ale nie ma tak.










Cele do osiągnięcia:
  • nie zadręczać się tym na co i tak już nie mam wpływu, 
  • starać się wyciągnąć lekcję z każdej niewłaściwej decyzji,
  • nie przysparzać sobie powyższym zbędnych stresów, szkodzi to zdrowiu, urodzie i skutecznie niszczy przyjemności dnia codziennego, zastępując je natrętnymi myślami.


36 komentarzy :

  1. Świetny post ;) http://jeessblogg.blogspot.co.uk/2015/10/haul-krotkie-recenzje.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądrze napisane! Zaciekawił mnie twój design i efekt 'ładowania się strony' z serduszkami! ♥

    Pozdrawiam
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zwróciłaś uwagę na to ładowanie strony, powiem nieskromnie, że mi też się bardzo podoba;>

      Pozdrawiam również kochana!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Lubię wyłapywać cytaty, pojawi się ich więcej;>

      Usuń
  4. Świetny post, u mnie trafiłaś w sedno... Niestety potrafię bardzo długo zadręczać się pewnymi sprawami, ale staram się to zmienić! :)

    http://k24-7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się to u siebie zwalczyć kochana! ;>

      Usuń
  5. Świetny post

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://mikaart-m.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie po co zadręczać się czymś jak i tak nie mamy na to wpływu :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Super :*
    Co powiesz na wspólną obserwację? :) Daj znać u mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post miło sie ciebie czyta :) http://borawsca.blogspot.no

    OdpowiedzUsuń
  9. pytałaś o wspólną obserwację :) pewnie że tak! zacznij i daj znać u mnie :D

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobione! Dopięte na ostatni guzik;D

      Usuń
    2. również obserwuję :) będę wpadać i zapraszam do mnie :D

      Usuń
    3. Dziękuję! ;>

      Także będę odwiedzać Twojego bloga;>

      Usuń
  10. bardzo fajnie to napisałaś. :)
    Śliczny wygląd bloga!

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie byłam na Twoim blogu i bardzo podobał mi się Twój wpis z kolażami i opowiastkami na temat codzienności;>

      Usuń
    2. dziękuje! :)
      Zrobiłam nowy post :) - little-jay999.blogspot.com

      Usuń
    3. Z chęcią zajrzę, już nawet klikam;>

      Usuń
  11. Świetny post! Spodobało mi się ładowanie strony te serduszka <3

    Zapraszam do siebie ! Poklikasz ? Bardzo proszę to dla mnie wiele znaczy :)

    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/2015/10/wspopraca-z-choies-probny-post.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jeszcze aktualne to klikanie-już zaglądam do Ciebie poklikać! ;>

      Usuń
  12. Podoba mi się twój blog , chętnie obserwuje :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze napisane, czasami mam podobnie :)
    Mam prośbę, klikniesz u mnie w najnowszym poście?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak. Już działam z klikaniem;>

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. A z chęcią zajrzę do Ciebie i zobaczę jak Ci idą początki blogowania;>

      Usuń
  15. Wydaje mi się, że częściej żałujemy nie tego co zrobiliśmy źle ale tego czego nie zrobiliśmy, czego nie spróbowaliśmy zrobić. Najważniejsze jednak jest to żeby nie żałować nigdy tego dzięki czemu byliśmy szczęśliwi ;)
    http://stoprocentwelny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z tym się zgodzę-jeśli coś dało szczęście to nie powinno się tego żałować. Szczęście jest tak ulotnym odczuciem, a jeszcze żałować tego co się do niego przyczyniło? Nie, nie;>

      Usuń