czwartek, 27 lipca 2017

Zielona herbata-odchudzająca, rozbudzająca, przeciwnowotworowa i co jeszcze? Zalety i wady green tea.



Zielona herbata. 
Niektórzy ją uwielbiają, inni nie koniecznie doceniają jej walory smakowe. Ma specyficzny smak, sama kiedyś uważałam ją za cierpki przysmak, którego fenomenu nie byłam w stanie pojąć. Pierwsze kroki ku polubieniu zielonej herbaty zrobiłam, gdy w kuchennej szafce namierzyłam susz z dodatkiem jakichś kwiatków i owoców. Teraz, po kilku latach nie jestem w stanie przypomnieć sobie nawet koloru płatków tych kwiatów, które się tam znajdowały, ale ewidentnie zachęciły mnie do zaparzenia sobie gorącego napoju. I pykło! Polubiłam zieloną herbatę i zgłębiłam wiedzę na temat dobroczynnych właściwości green tea. 





____________________________________
ODCHUDZA

Zielona herbata zawiera katechiny, polifenole, wit. B i kofeinę, które:

  • wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej,
  • hamują wchłanianie tłuszczów z pożywienia,
  • zwiększają aktywność enzymów biorących udział w trawieniu,
  • pomagają usuwać niepotrzebne produkty przemiany materii,
  • przyspieszają także metabolizm organizmu.
Dodatkowo działanie moczopędne pozwala skutecznie pozbyć sie toksyn z organizmu, co też odgrywa istotną rolę przy odchudzaniu.





____________________________________
DZIAŁA ANTYCELLULITOWO

Jak pisałam powyżej, napar z zielonej herbaty wykazuje działanie moczopędne. Usuwa to z organizmu toksyny, przy jednoczesnym usunięciu zatrzymującej się w organizmie wody, to niweluje obrzęki i pomaga pozbyć się cellulitu.




____________________________________
POBUDZA 

Zawarta w zielonej herbacie teina działa pobudzająco. Zwiększa zdolności umysłowe i poprawia możliwości przyswajania informacji. Niweluje uczucie zmęczenia i znużenia. 





____________________________________
ZATRZYMUJE MŁODOŚĆ SKÓRY

Dzięki polifenolom, czyli antyoksydantom możemy liczyć na przeciwdziałanie starzeniu skóry. Zielona herbata jest też chętnie stosowana w kosmetykach, sama opisywałam na swoim blogu krem, w którego składzie zajmowała honorowe miejsce.





____________________________________

WSPOMAGA UKŁAD KRĄŻENIA

Ogranicza wchłanianie złego cholesterolu, jest bardzo korzystna dla naczyń krwionośnych i przeciwdziała odkładaniu się w nich złogów. Niweluje powstawanie skrzepów krwi i zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę, udar mózgu i zawał serca. 




____________________________________
DZIAŁA ANTYNOWOTWOROWO

Dzięki zawartości silnych antyoksydantów chroni przed działaniem czynników kancerogennych prowadzących do powstawania raka i spowalnia rozprzestrzenianie się komórek nowotworowych. Szczególnie chwali się zdolność zielonej herbaty do przeciwdziałania rakom skóry, ponieważ chroni skórę przed działaniem promieniowania UV i zapobiega oparzeniom słonecznym.






Niestety zielona herbata ma też wady, istnieją przeciwwskazania do jej stosowania w diecie: 
  • wchodzi w interakcje z niektórymi lekami, przykładowo osłabia działanie leków na nadciśnienie, a podbija działanie leków pobudzających układ nerwowy,
  • pita w nadmiarze może przyczyniać się do anemii, powodem jest obniżenie przyswajalności żelaza z pożywienia,
  • nadmiar zielonej herbaty wypłukuje wapń, co z kolei może sprzyjać powstawaniu osteoporozy,
  • picie naparu na czczo może podrażnić żołądek,
  • ciąża lub karmienie piersią jest przeciwwskazaniem do picia zielonej herbaty, ponieważ może wpływać na rozwój płodu lub noworodka,
  • zielona herbata pobudza, więc nadciśnienie to także przeciwwskazanie do jej picia.









23 komentarze :

  1. Lubię pić zieloną herbatę, pobudza mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo słyszałam o tej herbacie, ale raz piłam i miałam wrażenie że mam na nią uczulenie. nie wiem czy to możliwe, ale miałam objawy swędzenia ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mogło być objawem oczyszczania się organizmu, organizm wyrzucał z siebie toksyny i różne świństwa;>

      Usuń
  3. Nawet nie wiedziałam o tylu korzyściach :) może czas wielki przekonać się do tej herbaty :) pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że czas! ;>

      Dziękuję i też Cię pozdrawiam muaa;*

      Usuń
  4. Ostatnio ta herbata to mój nałóg! :)
    pokazswepiekno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc masz nałóg idealny, obyś się z niego nie wyleczyła;D

      Usuń
  5. Często piję zieloną herbatę, bo często do śniadania parzy mi ją moja mama.
    Szczerze mówiąc do dziś dnia nie przełamałam się do jej smaku, bo nie lubię takich cierpkich i gorzkawych smaków.
    Nie wiedziałam, że ma ona tyle właściwości! Piją ją ze względu na zdrowie, przede wszystkim zdrowie :)
    A tutaj - no proszę! Odchudzanie, pobudzanie i piękna skóra :) Jeszcze bardziej się do niej przekonuje:) Ciekawe czy kiedyś polubię jej smak.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz co kochana? Spróbuj sobie zielonej herbaty z jakimiś suszonymi owocami albo kwiatami. Nie dość, że te dodatki polepszają smak i niwelują uczucie ciepkości na języku to w dodatku pięknie pachną!

      Również Cię pozdrawiam, trzymaj się cieplutko;>

      Usuń
  6. Picie zielonej herbaty ma bardzo dużo zalet. Fajnie, że o nich wspomniałaś! :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba powiększać świadomość o takich sprawach;>

      Usuń
  7. Ja bardzo lubię zieloną herbatę, chociaż ostatnio piję jej mniej. Muszę przyznać, że nie wiedziałam, że może wpływać na rozwój płodu :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rozwój płodu na wpływ mnóstwo rzeczy, tak wiele, że aż strach :o

      Usuń
  8. uwielbiam zieloną herbatę! muszę wrócić do jej picia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie i przeproś zieloną herbatkę, że ją na jakiś czas porzuciłaś;D

      Usuń
  9. Bardzo nie lubię zielonej herbaty, a wiem, jaka jest zdrowa :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że jest dla Ciebie nie do przyjęcia, tyle zdrowia w niej czyha! ;D

      Usuń
  10. Kocham pić herbatę, ale do zielonej jeszcze się nie przekonałam mimo wielu prób :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze trafisz na taką, że przy którejś z kolejnych prób polubisz zieloną herbatę;D

      Usuń
  11. Czas zaopatrzyć się w zieloną herbatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam zieloną herbatę :) jest - dla mnie - najlepsza ze wszystkich herbat :)

    Pozdrawiam
    https://coscudownego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń