sobota, 15 lipca 2017

Domowe sposoby na kurze łapki i odmłodzenie okolic oczu.


Tej bezsennej nocy postanowiłam nasmarować dla was kolejny post z serii dotyczącej pielęgnacji okolic oczu. Poprzednie o tematyce obrzęków, cieni i opadających powiek znajdziecie TU i TU.




Kurze łapki to zmarszczki mimiczne pojawiające się pod oczami. Ich powstawanie w wyniku uśmiechania się, mrużenia oczu i innych form marszczenia skóry pod oczami jest nieuniknione. Skóra w okolicach oczu jest cienka i delikatna, przez co poddatność na powstawanie zmarszczek jest duża. Z wiekiem kurze łapki będą się pogłębiać i wyglądać nieestetycznie, dlatego warto spowolnić ten proces.




___________
LEPSZE KRĄŻENIE

Lepsze krążenie krwi pozwala dostarczać skórze więcej składników odżywczych, a to z kolei niweluje efekt zmęczenia na twarzy, znacznie poprawia wygląd i sprawia, że skóra jest zdrowsza, bardziej napięta i wolniej się starzeje. Na poprawę krążenia w okolicach oczu jest kilka sposobów:

  • przemywanie zimną wodą
  • przykładanie kostek lodu owiniętych ściereczką
  • przykładanie zimnych łyżeczek
  • delikatny masaż okolic oczu




___________
MASECZKA Z JABŁKA


Jabłko starte na tarce o grubych oczkach należy nałożyć na powieki i skórę wokół oczu, po około 20 minutach można zmyć, ale można też pozostawić na dłużej.




___________
WODA PIETRUSZKOWA


Pęczek pietruszki należy umieścić w szklance lub innym naczyniu o podobnej pojemności i zalać zimną wodą na 10 godzin. Po upływie tego czasu namoczyć wacik w powstałej miksturze i przemyć skórę wokół oczu.




___________
OWOCE PAPAI


Zawarte w tym owocu enzymy i witamina C stymulują produkcję kolagenu w skórze. Maseczkę z papai można sporządzić na dwa sposoby:

  • około dwóch łyżek miąższu wymieszać z łyżką mąki owsianej i zaaplikować na twarz na 10 minut,
  • około dwóch łyżek miąższu wymieszać z odrobiną cukru i zaaplikować na twarz, gdy wyschnie zmyć.



___________

ZIELONA HERBATA


Aby pomogła skórze wokół oczu należy robić okłady ze "zużytych" woreczków, jednakże pozytywnie wpływa też samo picie naparu z zielonej herbaty.




___________
MIÓD I SEREK HOMOGENIZOWANY


Niewielką ilość miodu należy dodać do kilku łyżeczek serka homogenizowanego. Tak powstałą maseczkę zaaplikuj na skórę. Sprawdzi się nie tylko w okolice oczu, warto nałożyć ją na całą twarz.




___________
ZIEMNIAKI


Ugotowane ziemniaki należy rozgnieść i zaaplikować na twarz, w tym przypadku też warto nałożyć specyfik nie tylko pod oczy. Cała twarz i delolt polubią tą papkę.




___________
PLASTERKI OGÓRKA


Plasterki ogórka należy umieścić w lodówce, żeby były zimne i wtedy zaaplikować na zamknięte oczy. Dobrze jest schłodzić zapas plasterków, ponieważ zaaplikowane na oczy, szybko się ocieplą. Wtedy można zamienić sobie plasterki na świeżo wyjęte z lodówki.




___________
ALOES


Miąższ z liści aloesu należy delikatnie wetrzeć w skórę wokół oczu. Posiada on wiele właściwości zbawiennych dla skóry pod oczami.





Niebawem znowu pojawi się coś z pielęgnacyjnych DIY. Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie zagadnienia jakie chcecie u mnie zobaczyć. Chętnie omówię domowe sposoby na problem, który dotyczy właśnie Ciebie, tylko daj znać.





22 komentarze :

  1. Ogórki to klasyk ... ale ja lubię działanie pomidora :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okład z zielonej herbaty to mój ulubiony sposób - nie dość, że herbatę się wypije to jeszcze woreczki idzie zużyć w dobry sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak! Akurat opublikowałam posta całego poświęconego zielonej herbacie;>

      Usuń
  3. Oo ciekawe sposoby, o niektórych pierwszy raz słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze to nie słyszałam o ziemniakach :) Już wiem ,co będę testować <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zainspirowałam do testów;>

      Usuń
  5. Mega interesujące ! Teraz tylko testować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, warto przetestować różne sposoby i sprawdzić, który sprawdzi się najlepiej;>

      Usuń
  6. Przemywanie zimną wodą działa, skóra jest lepiej napięta. Dobrze, że ostatnio stałam się maniaczką zielonej herbaty, to kolejny plus o którym ostatnio słyszę. Dużo to prostych protipów - świetny post! :)
    https://pokazswepiekno.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimna woda działa cuda! Zresztą zielona herbata też, dałam nowy post o zielonej herbacie-o jej zaletach i wadach, zapraszam do lektury;>

      Usuń
  7. Cenne patenty, kilka z znam i stosuje. Uwielbiam naturalną pielęgnacje i kosmetyki DIY <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ostatnio coraz więcej naturalnej pielęgnacji, więc dobrze trafiłaś;D

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy jest fakt, że piszesz posty jak to określiłaś "kolejnej bezsennej nocy", a Twoje oczy wyglądają tak idealnie! Tzn. ich okolice :D
    Zmarszczki każdemu w końcu wyjdą. Ale to nieuniknione. Przecież nie będziemy mieć kamiennej twarzy przez całe życie. Musimy się uśmiechać :)
    Zieloną herbatę często daję na oczka, ale z przyjemnością bym przetestowała jabłko i po prostu zimną wodę albo lód ;)
    Kolejne proste sposoby na tak męczące kwestie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimna woda i lód-tego koniecznie musisz spróbować! Jest to dobre dla oczu w wielu kwestiach. Ty jeszcze jesteś młodziutka i problem kurzych łapek jeszcze Cię nie dotyczy, ale nawet jak się nie wyśpisz to możesz przyłożyć sobie lód lub przemyć oczy zimną wodą i efekt widać natychmiast, więc zadowolenie z tych zabiegów jest gwarantowane;>

      Usuń
  9. Nie słyszałam wcześniej o tym sposobach :) Ja swojego czasu piłam sporo zielonej herbaty, ale sypanej, w końcu jednak przestałam, bo zaczęły mi się robić straszne wypryski - i wiem, że to normalne, bo taka herbata oczyszcza, ale mimo to nie mogłam znieść wyglądu mojej twarzy :D Najbardziej zainteresował mnie pomysł z miodem i serkiem homogenizowanym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wypryski mogły być właśnie efektem oczyszczania się organizmu, tak samo jest podczas picia pokrzywy. Wtedy kroski pojawiają się na całym ciele, ale tak czy siak na twarzy są najbardziej uciążliwe, więc współczuję, że u Ciebie oczyszczanie jest związane z tak intensywnym pogorszeniem cery:C

      Usuń
  10. zaciekawiła mnie maseczka z jabłka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się mało znana, a warto wypróbować;>

      Usuń
  11. A ja polecam włączyć do naszej diety dziką różę, która zawiera mega dużo witaminy C dzięki czemu nasza cera wygląda młodo i promiennie. jeśli nie ma takiej możliwości możemy wspomóc się naturalnymi suplementami z tej rośliny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł, muszę zgłębić temat dzikiej róży, bo przyznam, że dotychczas nie miałam z nią zbytnio styczności;>

      Usuń