środa, 21 września 2016

Agresja w sieci. Po co to komu?


Dzisiaj zrobimy pogadankę o zjawisku tak powszechnym w sieci, że aż odechciewa się korzystania z różnego rodzaju stron internetowych. Mianowicie chodzi o wszechobecną agresję, zawiść i krytykowanie. Byle skrytykować, nawet jeśli będzie to uwaga godna hipokryty. 

Na szczęście na moim blogu nie miałam tej wątpliwej przyjemności gościć żuczków gnojarzy w gównoburzy się lubujących, mimo, że nie moderuję komentarzy osób odwiedzających mnie tutaj. 


No tak, nie mam tu stada hejterów, ale wystarczy wejść na pierwsze lepsze forum i co tam zastanę? Gównoburza, gównoburza wszędzie. Swego czasu sporo korzystałam z forum na jednej ze stron. Niestety zauważyłam, że nie było tam wątku bez drapiących się dziewuch. Forum typowo kobiece, ale zamiast się wspierać, pomagać i odpowiadać na zadane w wątkach pytania to co było? Aż włos się na głowie jeżył, a że wielbię swoje włosy to zrobiłam im wszystkim tą przysługę, zaoszczędziłam im jeżenia się i zaprzestałam korzystać z tego zawiści padołu. 


Co z tego. Nawet unikając sieciowych gównoburz i tak bardzo często można natknąć się na bydło mknące w taki sposób, żeby stratować jak najwięcej ofiar po drodze. Nasz kochany facebook też jest zbiorowiskiem ludzi tego pokroju i znowu włosy na samą myśl szykują się na stanięcie dęba. Mamy tam różne strony, grupy etc. Tam też się dzieje, gówna latają. Przytoczę ostatnio zaobserwowaną przeze mnie sytuację. Skomentowałam jakiś wpis na fanpage'u, którego nazwy nie będę zdradzać, bo i po co? Napisałam sobie zwykły, neutralny komentarz, że spóźniłam się na konkurs. Kropka. Smutna emota. Nawet taki komentarz doczekał się odzewu już następnego dnia. Przyznaję, że ze zdziwieniem zajrzałam w powiadomienie. Jakaś małolatka miała czelność napisać mi komentarz przesycony negatywnymi emocjami. Skąd to? Ja się pytam, skąd negatywne emocje w stosunku do takiego komentarza? Patrzę na profil i okazało się, że toż to jeszcze dziecko, którego rówieśnicy mówią mi "dzień dobry" mijając mnie na klatce. 


To wszystko zmusza mnie do refleksji. Gdy stoisz z człowiekiem twarzą w twarz, potrafi być miły, uśmiechnąć się, ale gdy tylko poczuje odrobinę anonimowości to pluje tym zakorzenionym w sobie jadem. Tylko pytam jeszcze raz, skąd to się bierze? Może macie jakieś pomysły? Oświećcie mnie. 


Podejrzewam, że w wielu przypadkach może mieć to związek z niską samooceną takiej osoby, z chęcią zgnębienia kogoś, byle przez chwile poczuć się lepszym. Narzędziem w rękach takiej zaniżonej osobowości jest anonimowość w sieci. Wtedy nie ponosi odpowiedzialności za to, że kogoś nawyzywał od różnych. Niestety odbywa się to wszystko bezkarnie i nikt takiego lubującego się w gównoburzy, żuczka gnojarza nie zatarga za ucho do jego rodziców. Tenże żuczek nie ma też konieczności odczuwania wyrzutów sumienia, czy jakiejkolwiek empatii, bo przecież nie ma przed sobą osoby, której sprawił w jakiś sposób przykrość. Nie widzi tego co nawywijał.



Przykre to wszystko, oj przykre.


_______________________

Obczajcie jeszcze to różowe szaleństwo, które mam na głowie:

Aha, standardowo przypominam o mojej zniżce do sklepu BornPretty, wystarczy wpisać kod WWNT10, aby uzyskać 10% zniżki. Kto jeszcze nie skorzystał to zachęcam, kto już skorzystał to zachęcam ponownie użyć mojego kodu i daje link bezpośrednio do sklepu:

50 komentarzy :

  1. wooow! looks soo pretty)) Pink hair is something!
    KireiKana

    OdpowiedzUsuń
  2. Myśle,ze ludzie to robia ze strachu i kompleksow.Osoba,ktora krytykuja zmalala w pewny sposob ich bariery.Sami nie posuneli sie do tego,bo nie maja odwagi,wiec jedyne,co im pozostaje to zazdrosc i krytykowanie


    Strong-power.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie-zazdrość i krytykowanie. To bardzo często idzie w parze.

      Usuń
  3. Jak to mówią: Na hejterów

    "Kozak w necie , pizda w świecie"
    Karma to suka wraca. Pozdrawiam wszystkich hejterów. :)

    Ps: nie warto się przejmować,trzeba być grubo skórnym i nie dać się tym chorym ludzką. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten cytat jest idealny do tematu jaki tu poruszyłam, miałam go na myśli, ale już nie chciałam wplatać pizd w tekst;D

      To ja też pozdrawiam hejterów, a niech mają pozdro;D

      Usuń
  4. Wiesz no, kolce jadowe najczęściej pojawiają się w tzw. świecie anonimów, bo wtedy i odwaga większa... Nie rozumiem, nie popieram! A różowe włosy... Mega fajne ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję serdecznie;>

      Taką odwagę można zaobserwować w internecie, że gdyby tak się zastanowić nad sukcesami jakie mogliby ludzie osiągnąć kierując się w realnym życiu podobnym poziomem odwagi, to by nie było na świecie przegrywów. Każdy wspinałby się coraz wyżej w niezliczonych kwestiach życia. Tylko jeśli ta odwaga też by była przesycona taką nienawiścią jak w internecie to już gorzej, gówna by na żywo latały:o

      Usuń
  5. Ostatnio Maciej - Człowiek Warga nagrał film o hejtowaniu...i aż się wzruszyłam polecam obejrzeć - świetnie że sa ludzie którzy potrafią pisać o hejcie, nienawiści prosto. Inni ukrywają to pod płaszczem właśnie takiego hejtu. ;/


    http://allegiant997.blogspot.com/2016/09/narzutka-czerwonoczarna-krata-ciepo-w.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę poszukać tego filmu, koniecznie. Lubię jego filmiki, więc z chęcią obejrzę;>

      Usuń
  6. Cudowny wianek!


    Pozdrawiam
    Paulina


    www.polinefashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostnio zostalam zniesmaczona komentarzami odnosnie czarnego protestu i kobiet ktore go popierają. Straszn agresja wobec myślących inaczej.
    www.zuzannastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też czytałam trochę co kryje się pod niektórymi zdjęciami, w dużej mierze są to komentarze nie godne publikowania.

      Usuń
  8. Dla mnie ludzie krytykujący a wręcz obrażający innych w internecie to osoby w większości dzieci, które są nieakceptowane,nielubiane w otoczeniu, mające kompleksy i niestety wyładowują swoją złość na innych w sieci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości są to tak jak mówisz-dzieci, ale bardzo dużo obserwuje się też osób dorosłych zachowujących się w tak oburzający sposób. Ci dorośli też pewnie są zakompleksieni jak wspomniane przez Ciebie dzieci.

      Usuń
  9. Hi dear I love your blog I'm your new follower if you want to follow back. I also add you on GF circle! kisses
    https://modalowcostbykiara.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  10. Интересный блог! буду читать ))

    http://evgenijamir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post i zdjęcia mega!

    http://thesnowtime.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. zgadzam się, trzeba rozsyłać pozytywną energie a nie hejty. :)


    little-jay999.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pozytywna energia wraca, a hejty mam nadzieję, że też wracają do tych co je rozprzestrzeniają. Trzeba chyba zrobić posta o karmie;D

      Usuń
  13. Już ja wiem co to za forum - takie zachowania najlepiej zgłaszać, jako człowiek pracujący w internetach powiem tak - każdemu się zdaje, że można drugą osobę obrażać jak się chce - no niestety wystarczy zgłosić odpowiedni wniosek na policję i serwis ma obowiązek podać numer ip oraz dane. Za to co mnie drażni bardzo ostatnim czasy - bzdurne dyskusje na facebooku, mam pełno znajomych o innych poglądach, problem jest w tym, że na każdym kroku wyjeżdżają mi z Biblią, jakby to była odpowiedź na wszystkie pytanie we wszechświecie i oczywiście mają swoje racje, mnie nie wysłuchają albo nie znają się na temacie i mają czelność wygłaszać opinie. Wychodzę z założenia, że jak się ktoś nie zna to niech się nie wypowiada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że miejsce wielu z tych osób faktycznie powinno być na komisariacie z wyjaśnieniami dotyczącymi zachowania w internecie. Nałożyć odpowiednią karę i na momencie jeden z drugim nauczy się odpowiednio zachowywać w internetach. Cieszę się, że napisałaś co można zrobić z takimi delikwentami, może któremuś z moich czytelników przyda się ta rada. Niech rozprzestrzenia się świadomość, że takie sprawy nie zostają tylko w anonimowym świecie internetu.

      A odnośnie tych zróżnicowanych poglądów to tak jak piszesz-inni nie mogą przyjąć do wiadomości, że ktoś może mieć inne zdanie i jest wtedy takie usilne wciskanie swoich światopoglądów każdemu kto się nawinie.

      Usuń
  14. Wydaje mi się, że ludzie robią to głównie z nudy i z tego, że nie mają czym sobie wypełnić wolnego czasu. Masz rację, prosto w twarz nigdy by Ci tego nie powiedzieli, ale gdy mają okazję być anonimowi, to jadą pełną parą. Nie raz miałam z takim czymś do czynienia, u siebie na blogu i nie tylko. Takie osoby powinno się z góry olewać, jeżeli jednak są natarczywe, warto to zgłosić.
    Pozdrawiam Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję, że takie żuczki gnojarze dostały się na Twojego bloga. Psują Twoją internetową przestrzeń i zostawiają tam smród. A czy robią to z nudy? Pewnie poniekąd tak, bo przecież gdyby mieli swoje pasje to nie zadawaliby sobie trudu szperania w internecie i wyszukiwania gdzie by tu dziś zasmrodzić hejtem.

      Usuń
  15. Oj tak, ja nie wiem dokąd ten świat zmierza, ale to wszystko mnie przeraża. Kiedy patrzę na młode osoby, które tak bardzo plują jadem i myślą, że dzięki temu są fajne. Poniżają innych, szpanują, a wszystko to jest już dla nich normą i codziennością. Dodatkowo dziewczyny, które do każdego zdjęcia ustawiają się chyba z 15 minut, tylko po to, żeby jak najbardziej wypiąć tyłek i cycki... Źle się dzieje i nie mam pojęcia co to bd jak te osoby dorosną i będą wychowywać swoje dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, smutne, że stało się to dla nich codziennością. Zwracanie się do innych bez szacunku nie jest to dla nich niepokojące, to taka norma. Odnośnie cycków i tyłków to na instagramie aż się od nich roi:o

      Usuń
  16. Ooo! Temat jak najbardziej właściwy, niestety bardzo często spotykany w naszym dzisiejszym świecie... Czasami to aż brak mi słów na te wszystkie komentarze pełne jadu i zawiści. Jeszcze parę lat wstecz internet był w miarę (użyję tego określenia) w miarę przyjaznym miejscem. Rozumiem, że też niekiedy zaśmiecamy go jakimiś bezsensownymi rzeczami, ale bez przesady! Teraz wszędzie pojawia się krytyka tylko dla samej krytyki. Zupełnie bezpodstawna, nieodnosząca się do niczego. Naprawdę nie rozumiem, skąd w nas, ludziach, tyle nienawiści w stronę drugiego człowieka? A, już wiem! Zapewne z tego powodu, że jesteśmy gorsi od tych osób, które bezpodstawnie krytykujemy i to nas boli najbardziej. Ale trochę szkoda, bo gdyby te osoby nie traciły czasu na bezsensowne osądzanie innych, na bezsensowne interesowanie się czyimś życiem, mogłyby zamienić tę swoją 'nienawiść' i czas stracony na to, w coś pożytecznego dla siebie. Co więcej - mogłyby się stać podobnymi ludźmi do tych, których tak bardzo nienawidzą, bo przykładowo - znaleźliby sobie pasję, hobby, które by pokazało, jak bardzo wartościowymi ludźmi są.
    O, to takie moje przemyślenia. Mam nadzieję, że nie za długie, hah ;)
    A wpis naprawdę genialny. I wierzę, mocno wierzę, że choć jedna osoba, ta "hejtująca", go przeczyta i weźmie sobie do serca ;)
    Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam z niecierpliwością na kolejne, podobne wpisy!
    http://stylowka4u.blogspot.com/2016/09/38-may-i-have-your-attention-please.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przemyślenia nie za długie, bardzo lubię, gdy ktoś obszernie wypowiada się pod moimi postami. Wtedy mogę śmiało powiedzieć, że jest to nawiązanie swego rodzaju komunikacji z czytelnikiem!

      Też myślę, że takim ludziom na dobre by wyszło znalezienie sobie pasji, robienie czegoś co się lubi i czym można udowodnić samemu sobie swoją wartość. Nooo ale do tego potrzeba wysiłku, a najwidoczniej niektórzy wolą doraźne i niestety krótkotrwałe podbudowywanie własnego ego, hejtowaniem innych. Pewnie widziałaś na you tubie kanał Jakuba Króla, który pokazuje jak chłopak powinien malować się do szkoły. Ten you tuber jest dość kontrowersyjny z powodu poruszanych na kanale tematów, ale czy to, że się maluje jest powodem do życzenia mu śmierci? Duże grono osób komentujących jego filmik właśnie tego mu życzy, piszą tak przykre rzeczy, że normalny człowiek nawet najgorszemu wrogowi by nie powiedział takich słów. Ciągle zachodzę w głowę skąd tyle negatywnego podejścia do innych, przecież ta zawiść aż wylewa się z monitora.

      Usuń
  17. Wyglądasz bardzo ładnie na portretach. :)

    http://stylistfashioon.blogspot.com/2016/09/dziewczecy-look.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo słuszny temat został przez Ciebie podjęty. Zauważ , że we współczesnym świecie wyrażanie jakichkolwiek poglądów nierzadko jest związane z nienawiścią wobec tych , którzy uważają inaczej. A mamy XXI wiek. Co więcej sporo hejtu obserwujemy także pomiędzy osobami publicznymi , które powinny zachowywać obiektywizm. Jak więc funkcjonować ma współczesny człowiek , który znajduje się ,,w sidłach'' internetowej rzeczywistości. A Internet ma przecież ogromny wpływ na kształtowanie opinii publicznej.
    http://vulnerati.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli ktoś ma inne zdanie w jakiejś kwestii to nie trzeba długo czekać, aż zostanie zlinczowany, a zdanie ogółu będzie mu na siłę wciskane do głowy. Takie chęci usilnego przeprojektowania czyichś myśli pod wzór ogółu. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.

      Usuń
  19. Ja bardzo nie lubię takich gówno burz haha! Jeśli chodzi o negatywne odpowiedzi na komentarze innych to nie wiem czym to jest spowodowane. Może inni lubią swoją złość przeładowywać w nic nie znaczące komentarze. Albo osoby młodsze chcą się poczuć doroślej pisząc takie rzeczy. Nie wiem, ale takie są moje przypuszczenia hah
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No moje przypuszczenia są podobne, uogólniając to pewnie mamy trochę racji, ale myślę, że każdy z tych przypadków i tak może mieć swoje indywidualne powody-choćby ktoś nazwał dziewczynę grubą, a ona później musi się dowartościować obrzucając gównem kogoś innego. I znowu mam rozkminę o tym, żeby zrobić post o karmie! ;D

      Usuń
  20. cóż, ludzie w sieci czują się bardziej anonimowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowo i bezkarnie, ale tak jak pisała jedna z moich czytelniczek w jednym z powyższych komentarzy to jednak można zrobić porządek z takimi delikwentami;D

      Usuń
  21. W Internecie ludzie czują się anonimowi i łatwiej im krytykować i hejtować. Ja kiedyś wypowiedziałam się na fb pod czyimś postem, w formie pytania. Na to odpowiedziała inna osoba, jakby lepiej wiedziała kim jestem i z czym mam problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest kolejny przykład żuczka gnojarza, współczuję, bo pomocy pewnie nie otrzymałaś i pod swoim pytaniem zastałaś tylko żuczkowy smród.

      Usuń
  22. Poruszyłaś bardzo ważny temat! Agresja jest wszechobecna, najczęściej wśród młodzieży. Niestety agresja jest coraz gorsza, potrafi nawet wyniszczyć człowieka doszczętnie. Pozdrawiam, hopeinsidethebody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli ktoś za bardzo bierze sobie do serca hejty to wyniszczy go to psychicznie, zgadzam się z Tobą.

      Usuń
  23. Po pierwsze cudowne zdjęcia! A po drugie, hejt w sieci jest niestety bardzo popularny, ludzie uważają, żesą anonimowi a tak wcale nie jest! Zawsze bierzemy odpoowiedzialnoś za nasze czyny! DObrze, że poruszyłaś ten temat :)
    ----
    http://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;>

      Co do tego, że nie są anonimowi to nie są, masz rację i jak pisała jedna z komentatorek tego posta-można nawet zgłosić takich delikwentów do odpowiednich służb, wszystko jest wykonalne w sytuacji, gdy ktoś pozwoli sobie za wiele;D

      Usuń
  24. Nie ma co przejmować się hejtem! Dla mnie to ludzie zakompleksieni, którzy zazdroszczą innym tego,że coś osiągnęli!
    Swietne zdjęcia ;3
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania, że nie ma się co przejmować, ale jednak nie da się przejść zupełnie obojętnie obok tych żuczków gnojarzy;D

      Usuń
  25. No właśnie.. Agresja może przecież tak stoczyć człowieka...
    Śliczne zdjęcia ��

    OdpowiedzUsuń
  26. No właśnie.. Agresja może przecież tak stoczyć człowieka...
    Śliczne zdjęcia ��

    OdpowiedzUsuń