sobota, 14 maja 2016

Egoizm chorobą XXI wieku!


Może tylko mi się wydaje? Może moje obserwacje nie są zgodne z prawdą? Niemniej jednak myślę, że wśród chorób XXI wieku zagościł na dobre egoizm, zagnieździł się w społeczeństwie jak bocian w gnieździe na wiejskim słupie. Tylko w przeciwieństwie do bocianów nie opuszcza nas na choćby parę miesięcy. 


Wiadomo, że zdrowy egoizm jest potrzebny każdej istocie. To pozwala dokonywać wyborów dobrych dla siebie, dbać o swoje potrzeby i ubiegać się o szczęście. Jednakże co dzieje się, gdy egoizm przestaje być zdrowym odruchem pomagającym istnieć tak, żeby czerpać szczęście z życia i nie szkodzić przy tym innym? Wtedy zaczyna się problem. 


Ciągle obserwuję pewne zjawisko, które pewnie i wam nie jest obce. Chyba nie skłamię pisząc, że spotyka się to na każdym kroku, wszędzie się to czai jak gołąb srający z drzewa na przechodniów. Chodzi tu o działania osób, które czerpią korzyści dla siebie, nawet kosztem innych. Razi mnie to, takie postępowanie daje mi po oczach jak latarka zapalona przed twarzą zaraz po pobycie w ciemnościach przez dłuższy czas. 

Chciałabym podsumować tego posta jakąś receptą na egoizm, jakąś złotą myślą. Niestety nie mam nic takiego, ale jeśli będzie to wykonalne, to kiedyś wynajdę maść na egoizm i wysmaruję nią cały ten motłoch. 


Jeśli ciekawi was skąd ten kolor włosów to pokażę wam fajną zabawkę, którą znajdziecie tutaj:


Moja zniżka 10% na cały nieprzeceniony asortyment w BornPretty nadal aktualna, więc bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy...

Wystarczy wpisać kod WWNT10 przy zakupach w sklepie internetowym:





Peace&love.

71 komentarzy :

  1. Dobrze napisane ;) Niestety dużo jest takich ludzi. Masz genialne włosy <3 Pozdrawiamy http://agssymi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, kreda sprawdziła się całkiem nieźle! ;D

      Usuń
  2. Zgadzam się w 100% i również mnie takie zachowanie irytuje, dążenie do celu po trupach..
    Świetne włosy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie-po trupach, byle osiągnąć swój dobrobyt.

      Usuń
  3. Świetny post i bardzo trafiony. Zgadzam się z tobą w stu procentach. Teraz ludzie zwracają uwagę tylko na siebie i swoje dobro nie patrząc przy tym na innych ludzi.

    Obserwuję!
    Zapraszam do mnie MÓJ BLOG [KLIK]
    Snapchat - MEOWTIX

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze widzieć kolejną obserwację! Dziękuję<3

      Usuń
  4. Za dużo jest takich osób.
    Twoje włosy są świetne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo, oj za dużo i dlatego wynajdę maść tak jak pisałam w poście;D

      Usuń
  5. Właśnie szkoda, ze nie ma na to recepty albo chociażby jakiejś terapi, świetny kolor włosów
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią poszukałabym z Tobą panaceum. Jednak nadzieja na jego znalezienie jest licha. Ciekawie przedstawiasz myśli. :) a na podobny eksperyment z włosami piszę się dopiero jak odchorują hordy poprzednich. Elegancko! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam eksperymenty z włosami, byle połowy włosów po drodze nie pogubić;D

      Również pozdrawiam i dziękuję.

      Usuń
  7. W sumie człowiek, który wynalazłby na to jakąś terapie, albo coś, pewnie stałby się milionerem. Ale fakt, ludzie patrzą tylko na siebie, to co dzieje się dookoła ich nie obchodzi. To smutne.

    Pozdrawiam,
    http://kozlovskaiza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smutne to mało powiedziane:C

      Dziękuję i także Cię pozdrawiam.

      Usuń
  8. Bardzo piękne zdjęcia i kolor włosów! Odnośnie notki, niestety musze się zgodzić. Egoizm jest dobry tylko wtedy kiedy robimy coś dla siebie nie kosztem innych. Zapraszam do mnie poulciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam u Ciebie i muszę przyznać, że zazdroszczę mamy jaką masz;>

      Usuń
  9. You always look special!

    kireikana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful! Love it!

    http://fashionradi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolor Twoich włosów jest niesamowity :D Mega mi się podoba! Jeśli chodzi o egoizm to można spotkać to wszędzie. Maść na egoizm - całkiem fajna sprawa. Szkoda tylko, że takiej nie ma.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo szkoda, że takiej nie ma!

      Dziękuję za skomplementowanie moich włosów. Było co nieco paprania się z kredą, więc miło teraz przeczytać, że się podobają;D

      Usuń
  12. Great post honey! Thanks for your comment on my post. Following you on G+ ;) hope you want to follow me ! xo

    http://cocojeans.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks for your comment and thanks for adding me to G+ ;>

      Usuń
  13. Jejku jak ślicznie wyglądasz ! Jesteś przepiękna *.*
    Kolor włosów i twoj urok cos cudownego !
    Egozim znieczulica wręcz na to co dzieje się w okolicy nas. Większość zaczyna dążyć do celu nawet po trupach i świat niestety zmierza tylko w tą stronę. Wysmianie i zdyskwalifikowanie słabszych by tylko najsilniejszy przeżył jeśli coś się komuś dzieje masz to gdzieś a jeśli tobie się to stanie wymaga się pomocy :/ Hipokryzja również miara w naszym świecie
    *ByKocur*~klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplementy i za ten komentarz, lubię gdy ktoś się u mnie tak rozpisze;>

      I oczywiście nie zaprzeczę, że hipokrytów nie brakuje! ;D

      Usuń
  14. Niestety masz racje, egoizm to zdecydowanie choroba tych czasów. Co więcej, jeżeli pomożesz komuś bezinteresownie, ta osoba szuka w tym haczyka, lub nie chce twojej pomocy "tak na wszelki wypadek", przez to też rozwinęła się druga "choroba" - "samsizm" czyli "dam sobie rade sam/sama" a potem bóle kręgosłupa(od przenoszenia mebli chociaż lekarz zakazał), złamania (bo zejdę po tych schodach sam z torbą, chociaż nie widzę gdzie idę) i samotność - bo brak zaufania do ludzi właśnie do tego prowadzi. Trochę mnie poniosło ale w przeciągu ostatniego tygodnia spotkałam się tyle razu z egoizmem i "samsizmem", żazaczyna brakować mi pozytywnej energii...

    Jak będziesz miała chwile zapraszam do siebie na nowy artykuł o tym Jak tanio i skutecznie wypromować bloga http://www.nalepiony-marketing.pl/2016/05/19/jak-tanio-i-skutecznie-wypromowac-bloga/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieny za podsunięcie mi tej myśli, masz rację! Jak to nazwałaś-samsizm też jest teraz wszędzie. Ten wszechobecny brać zaufania sprawia, że niektórzy wręcz boją się innych ludzi. Miałam taki skrajny przypadek, że ja-niska, filigramowa dziewczyna i wcale nie z niebeskimi włosami chciałam podejść do starszej pani zapytać bodajże o godzinę. Telefony w tych czasach wytrzymują zdecydowanie za krótko, a na ręce przeważnie nie noszę zegarka. Sytuacja zmusiła mnie do zapytania o godzinę przypadkową osobę z pośród wielu poruszających się chodnikiem. Z tym, że trafiłam na nieodpowiednią osobę. Ku mojemu zaskoczeniu nawet nie zdążyłam do tej pani podejść, ewidentnie zacżęła uciekać, nie biec, ale jak zauważyła, że chcę się do niej zwrócić to przyspieszyła kroku i ruszyła w przeciwnym kierunku.

      Usuń
    2. Niestety, takie sytuacje zdarzają się często:/ Pomoc przestała być naturalna

      Widziałam że spodobał Ci się sposób promocji poprzez vlepki, zapraszam cie na nowy post w którym znajduje się kilka praktycznych rad dotyczących projektowania swojej wlepki :) http://www.nalepiony-marketing.pl/2016/06/01/jak-zaprojektowac-idealna-vlepke-promocyjna/

      Usuń
  15. Bardzo podoba mi się kolor Twoich włosów :) W ogóle masz ładną urodę!
    Faktycznie szkoda, że nie istnieje maść na egoizm, aczkolwiek uważam, że jest nam trochę potrzebny do życia... To choroba naszych współczesnych czasów, z której nie tak łatwo się wyleczyć.
    Pozdrawiam!
    www.rzeka-opowiesci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poniekąd jest nam potrzebny, ale tak jak pisałam w poście, tylko zdrowy egoizm jest przydatny;>

      Dziękuję i również Cię pozdrawiam! ;>

      Usuń
  16. I love your colorful photos and your sweetness. Loves

    www.nilgunozenaydin.com

    OdpowiedzUsuń
  17. you have the coolest hair! I love these pics!
    www.samanthamariko.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Na egoizm innych nic nie poradzimy, jednak możemy sami dawać z siebie jak najwięcej, a może ktoś postanowi brać z nas przykład :)
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też fajna inicjatywa, tylko żeby inni chcieli wzorować się na tych dobrych cechach;>

      Dziękuję i też pozdrawiam;>

      Usuń
  19. to musisz szybko wynaleźć tą maść ;) świetnie wyszły Ci te włosy ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że papranie się w niebieskiej kredzie było opłacalne;D

      Też Cię cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  20. Jeju! Ja myślałam że to farba do włosów, a to kreda. Uffff... Twoje piękne włosy jednak nie są niebieskie tylko nadal brązowe. Co do egoizmu, to niestety wszechobecne zjawisko.
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, w następnym poście zobaczysz, że moje włosy nie są już brązowe, ale spokojnie! Nie mają też niebieskiego koloru;D

      Usuń
  21. Egoizm i dwulicowość, nienawidze tego właśnie połaczenia, masz cudowny blog!!!!
    -----
    http://styluliczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że u Ciebie na blogu zagościła podobna tematyka, piąteczka! ;D

      Usuń
  22. masz racje,teraz sami egoiści tłumaczący to pewnością siebie i tak dalej... :)

    Nowy video cover piosenki Miley Cyrus
    L'oreal True Match

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo dokładnie. Z tym, że oni zwyczajnie nie odróżniają pewności siebie od egoizmu;D

      Usuń
  23. Nice post, thanks for sharing :)

    Would you like to follow each other through GFC? Let me know, I always follow back :)

    http://my-product-tests.blogspot.de/

    Irina

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie mogę powiedzieć, że się z Tobą nie zgadzam, ale, wspomniałaś o zdrowym egoizmie, który jest w każdym z nas. Czasem trzeba poszerzyć tą granice, bo niestety są takie sytuacje, że jak nie będziemy egoistami tak po chamsku, to nic byśmy nie zrobili i to zjawisko również występuje w każdym z nas. Egoizm ten zdrowy jak i trochę ponad normę da się strawić, najgorsza mimo wszystko jest kompletna znieczulica wśród ludzi i to jest dopiero skrajny egoizm, którym trzeba się naprawdę zacząć martwić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytałabym wypowiedź, w której rozwijasz temat tego, że bywa, iż trzeba być egoistami tak po chamsku. Nie jestem pewna czy się z Tobą zgadzam, to temat na dłuższą konwersację;D

      Usuń
    2. Haha, wiadomo ile ludzi tyle opinii i na pewno jest to temat na dłuższą konwersacje :) Przykład takiego egoizmu po chamsku mogę Ci podać na sobie jak to szukałam pracy razem z koleżanką i trzeba było się jakoś przebić. Wtedy niewątpliwie był to chamski egoizm, ale potrzebowałam wówczas pracy zdecydowanie bardziej niż ona (mieszkała z rodzicami, rodzice jej wszystko kupowali, a pracę chciała żeby mieć więcej kasy tak po prostu- z czym się nie ukrywała). Wiem, że teraz ktoś może sobie pomyśleć "matko, ale wredna sucz", no ale to było naprawdę taka sytuacja "kryzysowa" :)

      Usuń
    3. W sytuacji, którą opisałaś to w sumie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia;D

      Myślę, że obiektywnie analizując tą sytuację, przyznałabym Ci rację. Jednakże tak jak mówię-punkt widzenia zależy od bla bla bla i podejrzewam, że Twoja koleżanka mogła się tym bardzo podburzyć. Tak swoją drogą to bywałam u Ciebie, jak zobaczyłam ten pierwszy komentarz, który u mnie zostawiłaś to natychmiast Cię skojarzyłam, dlatego może napiszę coś czego nie napisałam w poprzednim komentarzu-miło mi Cię gościć na blogu;D

      Usuń
    4. Oooo miło mi, że do mnie zaglądałaś :D
      Nie ukrywam, że na Twojego bloga trafiłam przez innego bloga i bardzo mi się u Ciebie spodobało ;)

      Usuń
  25. Z egoizmem spotykam się na każdym kroku - Egoizm rodzi egoizm.

    Singo Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to stwierdzenie, że egoizm rodzi egoizm, ma w sobie sporo prawdy.

      Usuń
  26. To prawda, że egozim zawładnął naszym światem, ale nie zawsze egoizm jest zły, bo tak jak napisałaś istanieje również ten dobry :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten dobry egoizm jest nam bardzo potrzebny, to trochę jak cywilizowany instynkt samozachowawczy;D

      Usuń
  27. Wydaje mi się, ze w każdym człowieku jest trochę egoizmu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, tak, ale ważne, żeby było go tylko trochę i żeby się on z człowieka nie wylewał uszami;D

      Usuń
  28. Dla mnie każdy powinien mieć w sobie choć trochę egoizmu ale takiego który nie szkodzi innym i nie uprzyksza im życia :)
    Super masz te włosy :) !


    http://allegiant997.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Trudno się z Tobą nie zgodzić. Fakt faktem też to zauważyłam. Mnie również razi taki paskudny egoizm, który polega na tym, aby czerpać korzyści kosztem innych osób, a siebie uważać za najważniejszą istotę. Podoba mi się ten post, pod względem treści i zdjęć. Masz genialny kolor włosów! :) Trzymaj się ciepło i obyś otaczała się niesamowitymi osobami. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jesteś bardzo serdeczną osobą;>

      Też się trzymaj i też życzę Ci niesamowitego otoczenia muaa;*

      Usuń
  30. Dokładnie egoizm i interesowność, to są choroby XXI wieku... smutna prawda :/
    teraz już nikt nie pomoże Ci tak o po prostu, sam z siebie, z dobrego serca, każdy kumpluje się z kimś i przebywa w towarzystwie osob, w ktorych widzi wlasny interes :/
    nawet uśmiechnąc się do kogoś na ulicy nie można, tak po prostu, aby dzien mu się miło zaczął, bo zaraz dopatrują się, że głupi, chory, czy pedofil :/ masakra jakaś :/

    Bardzo mądry temat poruszylaś!


    milego dnia :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Jak idziesz i się uśmiechasz to każdy jest tym zniesmaczony. Od razu stajesz się w oczach innych osób szaleńcem;D

      Dziękuję i też życzę Ci miłego dnia, właściwie to miłej nocy;D

      Usuń
  31. najgorsze choroby XXI wieku.. najlepsza by była ta maść :D wykupiłabym apteke

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam :) Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* na pewno się odwdzięcze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrazu hurtem trzeba kupować taką maść i rozdawać po znajomych;D

      Usuń
  32. Świetny ten kolor - pasuje Ci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korci mnie zrobienie czegoś podobnego nie kredą, a farbą. Tylko taki bardziej miętowy za mną chodzi;D

      Usuń